Tuesday, May 25, 2010

Choc Cake ku...

hari nie...mood nak wat choc cake..lagi pown sok besday mak...so..dgn harapan nak wat cake untuk mak...haish.....aloo..ready made nyer..tinggal bancuh2 jep gitu...dah lama x wat cake nie..ntah camner la cake yg aku wat nie ha...hehehe...

so..meh2 tenuk @ temgok @ tengok @ lihat.......


memula..nie bahan2 nyer...

sekotak choc cake siap ayak nye tau...( yg ready made nyer =P )

3 sudu teh coco ( yg gelap tu )
aku gune brand nie ha...

150g butter ( style aku..aku suker cairkn..)

100ml air ( jadi 200ml sbb wat 2 adunan )

3 biji telur ( dlm nie ade 6 sebab aku buat 2 adunan )

choc ( ikut sesedap rasa kalu nak letak )


cara2 nye lak..

memula...panaskan oven selama 15 min dengan suhu 180 degree celcius..( gunakan api atas bawah erk )

pastu..lepas panaskn oven..boleh lah wat kerja menyiapkan adunan...
firstly, pukul telur, butter and air..nnti jadi camnie...

pastu masukkn kan sedikit demi sedikit tepong yg dah di ayak tu....ini rupernyer..

then, pukul semua tu sampai sebati...kira2 camnie la ..

pastu...aku nier suker menambah sesuka ati..so..aku letak hirisan choc nier ha...pastu wat hirisan tu jadi topping dier gak..

da siap tu...bolehlah letak kat dlm loyang camnie..yg waner putih tu kertas minyak ( betol kowt )..nie nak bagi dier x lekat nnti lepas masak.

nnti...jadi camnie..( atas dier tu..hehe..mmg pabrot aku suke letak hirisan choc )

pastu..masukkn la dalam oven..masak dalam 45 min gitu...tpi..after 15 min masukkn tu..kena tukar posisi loyang..bagi nak cake tu masak sekata..

tu jerp....the result...i'll show you all for my next entry okies...huhuh..what would it be..??

p/s = da lama weyh aku x wat cake nie...huish...ntah pe2 nnti...ehehehhe


(^_^) LIFE
epy becoming birthday mak...adek bangga and syukur sesgt dapat mak...
mmg MAK ADALAH YG TERBAIYEK bg adek..
no one can replace you..
I HEART YOU SOOOOO MUCH..

1 comment:

kynakynsella said...

aku pon dah lama xwat kek
rindu la plak nk wat
dlu rajin gyler kot
nice try ajieq!
haha
=D