Sunday, May 29, 2011

Kanak-kanak Part 2

Assalamualaikum..

Hye readers.. Semua sihat tak..? Tidak untuk aku yang masih selsema dan sakit tekak untuk beberapa hari ini.. Mana taknya.. musim kenduri kahwin telah bermula. Makanya, air disediakan pasti ber-ais. Huish..kena pulak sekarang ini musim panas. Tak kan lah aku tak nak jamah kan air tu..heheh..Then, Haziqah..you deserve it right now.

Okies, back to our main title of this entry. Last entry, aku ada mengarut sedikit banyak zaman kanak-kanak aku. Yang mana aku nak sambung balik apa yang aku janjikan dekat entry yang lepas. Apa dia kan..haa.. Aku nak sambung cerita tentang apa jep yang abah aku buat bila abah aku kena jaga post untuk menjawab segala panggilan kecemasan,

Abah..abah..Kamulah hero malaya aku. Abah aku bekerja sebagai Ahli Bomba. Yaaa...yang dok padam bangunan terbakar, tangkap ular, keluarkan mangsa yang tersepit tak kira sepit sebab apa dan bnayak lagi. Bukan itu sahaja, mesti ada jugak yang jaga post untuk menunggu panggilan kecemasan yang mana setiap ahli bomba bergilir ganti menjaga post ini.

Haa..tiba jugak giliran abah aku jaga post yang selalunya kena time aku habis waktu sekolah. Apa jep abah buat dekat dalam post tu.. Yang semestinya jawab panggilan kecemasan, lepas tu abah akan tulis segala report pada untuk shift abah kali tu. Tetapi, ada satu part yang ahli bomba ni hebat untuk tahu sama ada panggilan itu panggilan palsu atau tidak.

Nak dijadikan cerita.. Post itu dapat lihat pandangan depan yang mana ada telefon awam dekat depan tu. Dekat telefon awam tu, kira tempat pebret budak-budak lepas habis sekolah plus2 tunggu van untuk ambil mereka. Budak ni juga laaa jadikan hobi mereka untuk buat panggilan palsu...Ishk2...anak sapalah tu.. Aku yang duduk sebelah abah nie dok la tercengang kenapa Abah asyik senyum jep bila angkat telefon..Laa haa...rupa-rupa nya budak-budak nie yang main-main telefon... Abah memang dapat agak lagi sebelum nak angkat telefon itu. Tetapi, tanggungjawab sebagai ahli bomba perlu untuk menjawab segala panggilan walaupun ia adalah palsu. Berwibawa sungguh ahli-ahli bomba ini kan...

Sebenarnya, peristiwa dan pengalaman aku sepanjang di bomba tu banyak sangat. Tetapi, aku tau tak semua suka baca leret meleret ni kan. Entry ni, ntah di baca ntah tak unless kalau aku nie popular kan.. Mengarut pun orang nak baca pastu like-like..(daa..Haziqah, kalau tak popular tu terima jep la...bhaabhaabhaa).. Apa-apa pun aku sudah pun tunaikan janji aku untuk sambung semula last entry aku.

Dengan akhir kata, aku akhiri blog kali ini dengan selamat bercuti untuk semua budak-budak sekolah.. Happy Holidays..

Wassalam..



(^_^) LIFE
Beberapa hari yang lepas aku pergi interview kerja..
Kerja apa...aha ha..kerja gubahan and barang2 pengantin.
Yang mana aku kena gubah satu hantaran..
Dan HANCUS...!!
Dan jugak aku tak kesah..hahaha



No comments: