Monday, August 8, 2011

Kami Rindu Kamu...

Assalamualaikum..

Siapalah yang kami se-family rindu-rindu an.... Kalau anda ada perasan on my last entry , last word aku ada mention about our old car. Yang mana kami terpaksa menjual "dia" untuk mendapatkan pengganti yang baru. Dahulu, keluarga kami tidaklah seguguh dan Alhamdulillah seperti sekarang. Untuk mendapatkan kereta yang kami ada sekarang, kami kena laa trade in kereta lama ini....

She gave us a lot of memories. She always with us especially when we need her. Yeaa, sometime she also make some trouble like abandon us in the street ( kereta antik camtulahhh ). For me, there's a moment that always make me smile whenever I remembered about it.

Bermulaaa al-kisah seorang kanak berusia 8 tahun yang sedang menuju ke tadika Fardhu Ain (tadika persiapan diri sebelum masuk sekolah agama petang). At that time, Abah yang hantar aku untuk ke sana dengan kereta kesayangan kami ini. Tidak jauh lagi untuk aku sampai di sana, tiba-tiba... teeenggg kteeenggg tenggg tengg tengg (bunyi sesuatu dari bawah kereta).

Aku yang terkejut hanya mampu melihat Abah mengawal kereta. Syukur, tiada apa-apa yang bahaya. Abah memberhentikan kereta di seberang jalan. Then, kami keluar dari kereta just for in case jep.. Tadika aku hanya seberang jalan jep untuk sampai. Tapi, Abah yang takut membiarkan aku seorang diri berjalan ke sana hanya menyuruh aku tunggu sebentar.

Beberapa minit kemudian, ada seorang kawan Abah lalu di situ. Dia lah yang tolong hantarkan aku ke sana. Abah pula setia menunggu mechanic datang. Hmm... Apa ke benda yang bunyi-bunyi kat bawah kereta Abah tu kan.. FYI, it is a exhaust pipe. Patah duaaaaa. Tu yang datang bunyi kteeengg tenggg tenggg tu.huhuh...

Ni baru cerita yang datang dari aku. Belum dari sis2 aku. Each of us, I mean the whole family, had our own experience on this "car". Cerita cerita jugak. Apa jenis kereta kami ni kan. Meh aku tunjuk sikit. Ni yang aku search kat google. Kereta kami adalah Fiat G 124 Special T. Warna kereta kami HITAM. Yups, kereta ini comel, tidak besar and just fit for us.


Haaa..itulah al-kisah kereta lama ku. Even sudah lebih 10 tahuh kami tak dengar berita kereta kami tu. Kami tetap rindu dan ingat dekat dia. Entah jadi besi buruk atau berbakti pada orang lain pula. Mana tak nya, with this car laa yang bawak Abah hantar Mak nak lahirkan aku adik beradik..



(^_^) LIFE
kami sekeluarga bermula dari keluarga yang tidak senang
Mak Abah membanting tulang semata-mata untuk kami
Alhamdulillah, sekarang berkat usaha, sabar dan senantiasa ingat
pada -NYA
kami sudah keluar dari kepompong kesusahan...
Alhamdulillah.....


1 comment:

♥iDaYu aYu♥ said...

ha ah kan. mst la! be strong!